Під Альпами прорили найдовший у світі тунель
У Швейцарії завершилося прокладання найдовшого в світі залізничного тунелю, який простягнувся на 57 кілометрів під гірським перевалом Сен-Готард.
Як повідомляє Бі-бі-сі, сьогодні вдень гігантський тунелепрохідний комплекс пробив останні сантиметри скельної породи, зв'язавши між собою дві частини споруджуваного тунелю. Пряму трансляцію урочистої події в прямому ефірі вели швейцарські телеканали.
Тунель почали рити 14 років тому, а для поїздів він відкриється в 2017 році. На спорудження підземного ходу було витрачено близько $ 10 млрд. У роботах брали участь 2,5 тисячі чоловік. Вісім з них загинули під час спорудження тунелю.
Його прокладка велася з двох боків: з півночі з боку Ерстфельда (кантон Урі), з півдня - від Бодио (Тічино). В ході робіт було витягнуто 24000000 тонн гірської породи, яких вистачило б на будівництво п'яти пірамід Хеопса.
Довжина виритого тунелю на три з гаком кілометра перевищує протяжність тунелю Сейкан (53,85 кілометра), який пов'язує японські острови Хонсю і Хоккайдо. Також з ним не може змагатися знаменитий Євротунель під Ла-Маншем, довжина якого складає 50,4 кілометра.
У новому тунелі поїзди прямуватимуть в протилежних напрямках. Швидкісні пасажирські поїзди зможуть рухатися зі швидкістю 250 кілометрів на годину, а вантажні потяги - 160 кілометрів на годину. Завдяки рекордному по довжині тунелю час подорожі з Цюріха до Мілана скоротиться на 1 годину 15 хвилин - до 2 годин 40 хвилин.
На думку швейцарської влади, запуск тунелю дозволить скоротити гігантські пробки, які періодично виникають перед в'їздом в розташований по сусідству автомобільний тунель під перевалом Сен-Готард, особливо в дні відпусток і канікул. Крім того, це дозволить наносити менше шкоди альпійської природи.