ФАС не оцінила жіночі сідниці на білборді турфірми
УФАС Саратовської області визнало неприпустимою рекламу місцевого туристичного агентства «Пан-Турист», на якій крупному планом були зображені жіночі сідниці. Рекламний білборд турагентства з написом «Пан Турист, туристичне агентство» і «Все включено!», Був розміщений в центрі Саратова цього літа.
Як наголошується в повідомленні відомства, на дану рекламу поскаржилися Саратовське регіональне відділення Всеросійського батьківських зборів, а також група приватних осіб, що заявили, що «непристойне зображення жіночого тіла» не можна розміщувати в громадських місцях. Раніше за засудження подібної реклами висловився Експертна рада Федеральної антимонопольної служби (ФАС) по застосуванню законодавства про рекламу.
УФАС визнала, що рекламодавець (ТОВ «Альфа-вікна») дійсно порушив федеральний закон «Про рекламу» та відносно нього буде порушено адміністративну справу. За подібне порушення юридичним особам загрожує штраф від 100 до 500 тисяч рублів.
Нагадаємо, що даний плакат став предметом запеклих суперечок ще на початку червня поточного року. Так, у перші дні після появи плаката, який обіцяв туристам не тільки море, сонце і пісок, місцеві жителі звернулися в туркомпанію з проханням рекламу зняти. Однак біллборд провисів на своєму місці ще 2 тижні, і зник тільки тоді, коли керівництво турфірми дізналося про підготовлюваний позов від «Батьківського зборів», він був знятий. Проте було вже пізно - «громадські працівники» виявилися налаштовані рішуче і зараз намагаються через суд стягнути з туркомпанії 2 млн. рублів моральної шкоди. Відзначимо, що за їх твердженням, дана сума буде направлена в дитячий будинок Саратова № 2.
Втім, варто відзначити, що використання жіночих принад у рекламі турфірм практикується вже давно і не без успіху. Один з найгучніших прикладів такого роду 4 роки тому мав місце в столиці Уралу. Так, в 2006 році чиновники антимонопольного комітету Єкатеринбурга порушували справу проти турфірми «Зима-Літо». Тоді на плакаті туркомпанії були зображені три засмаглі голі фігури зі спини - одна жіноча і дві чоловічі, причому у одного з чоловіків був виразно видно слід від засмаги, залишеного жіночим купальником. Міський батьківський комітет порахував таку рекламу неетичною і подав скаргу у ФАС. Втім, тоді до судового розгляду цю справу так і не дійшло, а все закінчилося лише галасом у ЗМІ, до речі - окупити всі витрати на цю рекламу.
А в 2007 році антимонопольний комітет порушив справу проти єкатеринбурзькій турфірми «Віста», в рекламі якої угледів ознаки призову до насильства і жорстокості. Чиновників збентежила зовнішня реклама турагентства, в якій містилися слогани «Скинь маму в море за 399 у. е», «закопати тещу в пісок за 399 у. о. » і «Роздягни чоловіка за 399 у. е».
Ще далі пішли відповідають за туризм чиновники Хорватії, які вибрали в якості основного рекламного зображення країни фотографію засмаглих жіночих стегон в купальнику. Цей рекламних хід отримав жорстку оцінку з боку чинного прем'єр-міністр Хорватії Ядранка Косор (Jadranka Kosor), яка порахувала таку рекламу експлуатацією рекламодавцями жіночого тіла, і звинуватила авторів ідеї в прояві женоненависницький настроїв.