Дело: Авіакомпанія Windrose перейшла під контроль групи Приват
Роза Вітрів стала четвертою вітчизняною авіакомпанією, яка перейшла під контроль структур Ігоря Коломойського. Тепер частка ринку авіаперевезень, займана Приватом, зросла до 60%, повідомляє газета Дело.
У авіакомпанії Windrose (Роза Вітрів) змінився власник. За даними видання, головний акціонер і гендиректор компанії Володимир Каменчук продав свій пакет акцій. Факт зміни власника в Windrose виданню підтвердили. "Так, у нас відбулася зміна власників", - повідомили виданню в прес-службі компанії. Проте подробиць угоди - суму й ім'я покупця - там не розголошують. За інформацією джерел газети, покупцями авіакомпанії є структури, близькі до групи Приват Ігоря Коломойського.
Про це також свідчить політика, якої останнім часом дотримується Windrose. Зокрема компанія активно розвиває співпрацю з іншими підконтрольними Привату авіакомпаніями: АероСвіт, Донбасаеро і Дніпроавіа. Між перевізниками ще в минулому році було укладено interline-угоду, що дозволяє його учасникам продавати перевезення за маршрутами своїх партнерів.
Починаючи з минулого року Windrose і авіакомпанії, підконтрольні Привату, розвивали свою співпрацю ударними темпами. У березні між повітряним альянсом Коломойського і Windrose було укладено код-шерінгову угоду, яка дала можливість компаніям використовувати флот один одного на правах сублізингу. Також на період літньої навігації АероСвіт і Windrose об'єднали свої маршрути на напрямку Київ - Москва. При цьому оператором перевезень на частотах, виділених Windrose, став саме АероСвіт, який також отримав можливість використовувати борти Windrose для обслуговування рейсів Київ - Москва. В результаті це дозволило компанії Ігоря Коломойського збільшити число рейсів до столиці Росії приблизно у півтора рази - до 4-5 на день.
На думку експертів, саме привабливе московське напрямок стало основною причиною поглинання Windrose структурами Ігоря Коломойського. "Основним інтересом для альянсу (авіакомпанії, що належать Привату) є напрями, які є у Windrose, - вважає директор Центру економічного та політичного аналізу Олександр Кава. Сьогодні, згідно з міжурядовою угодою між країнами, українські перевізники мають право здійснювати з Києва до Москви 35 рейсів на тиждень. Із них АероСвіт здійснює 26 рейсів, а Windrose - 9. Після поглинання останньої група Приват, по суті, є монополістом в даному напрямку.
Всього ж після покупки Windrose під контролем Привату опиниться більше половини ринку авіаційних перевезень України. Так, на частку АероСвіту, Донбасаеро і Дніпроавіа припадає 48,5% ринку. З приєднанням же до цих компаній Windrose частка ринку авіаперевезень, займана Приватом, збільшується до 60%.