Іспанська парадокс: сила-силенна туристів при порожньому гаманці
Не змінює собі Іспанія нарощує турпотік, а національна туріндустрія цього літа переживає справжній курортний «ренесанс». Але, поки відпочиваючі мчать сюди у відповідь на заклик «налітай, подешевшало!», Сама галузь зіткнулася з черговою важковирішуваним дилемою: роботи додається, а скарбниця порожніє.
До кінця липня нинішнього року турпотік до Іспанії додав 4. 5%, досягнувши позначки 7 млн. чоловік. У числі найбільш успішних лідерів - Майорка та інші Балеарські острови. У цьому році ці острівні курорти відвідали 1. 7 млн. туристів, що на 9. 2% більше порівняно з 2009 роком.
Туристи ринули сюди потужним потоком. Інша справа, навіщо вони це роблять. У цьому ж і вся заковика. Вибухнула в 2009 році фінансова криза «підкинув» турагентствам і хотельери думка про те, що повернути сюди відпочиваючих допоможуть дисконтні програми. На ділі ж, крім нарощування турпотоку, це означало збільшення обсягу робіт, і... зниження прибутковості.
Ціни в готелях і ресторанах впали на 1% нижче середньої відмітки. Галузь також відчула на собі негативні наслідки, пов'язані з важкою розкручуванням відпускного сезону. У сумарному вираженні турпотік втратив 0. 4% щодо показника річної давності.
Нагадаємо, що в минулому році іспанська туріндустрія зіткнулася з самим різким падінням турпотоку за всю свою історію, втративши відразу 8. 7% відносно рівня 2003 року, коли тут побувало 52 млн. іноземців. Таку «втрату» насилу пережило державу, звикле з року в рік нарощувати число туристів з-за кордону. Але нинішнє літо, судячи з усього, готове помітно поліпшити ситуацію в іспанському туристичному секторі. Залишається дочекатися підбиття підсумків, щоб керівництво країни оцінило реальний стан справ в одному з головних сегментів національної економіки.