Турагентів за нелегальне користування торговими марками туроператорів саджатимуть як шахраїв
У боротьбі туроператорів за свої торгові марки проти їх нелегального використання турагентствами трапився новий прецедент. Проти турагента, активно використав торговий знак «Пегас Турістік», порушено не тільки кримінальну справу за статтею 180 КК РФ «Незаконне використання товарного знака», що передбачає покарання у вигляді штрафу до 200 тисяч рублів або виправні роботи на строк до двох років, але і вирішується питання про порушення кримінальної справи за ст. 159 КК РФ «Шахрайство», що набагато серйозніше. І хоча експерти вважають судові перспективи справи за ст. 159 мінімальними, такий поворот подій повинен змусити замислитися турагентів, несанкціоновано використовують чужі торговельні марки. Втім, багато туроператорів з ряду причин закривають очі на несанкціоноване використання агентами їх торгової марки.
Так, співробітники Управління з податкових злочинів ГУВС по Красноярському краю встановили, що колишній директор ТОВ «Ентерпрайз груп» без дозволу правовласника продавав путівки, використовуючи товарний знак туроператора «Пегас Турістік». Незаконні дії зловмисника носили досить великий масштаб: чоловік активно рекламував своє агентство в інтернеті, ЗМІ, розміщував рекламу на вулицях і в приміщеннях торгових центрів, розсилав пропозиції про придбання туристичних путівок в різні організації від імені «Пегас Турістік». Інформація про лже-агентстві також була розміщена в довідкових системах «Дубльгіс» і «ЯрМап». Клієнти фірми до останнього моменту були впевнені, що набувають туристичний пакет послуг у надійного і шанованого туроператора.
«Більш того, недобросовісний підприємець вводив в оману не лише покупців, а й менеджерів, які влаштовувалися до бізнесмена на роботу. Персонал підприємства припускав, що працює у законного представника «Пегас Турістік», не здогадуючись про справжній стан речей », - пояснили кореспондентові інфогруппи« ТУРПРОМ »в прес-службі ГУВС по Красноярському краю.
Якість пропонованих аферистом послуг не відповідало тому, яке очікували клієнти, підкреслив співрозмовник. Багато відпочиваючих, купивши дорогі путівки з проживанням у п'ятизірковому готелі і прибувши в іншу країну, в кращому випадку, отримували номери в тризіркових готелях. Деякі з туристів взагалі не змогли приїхати до місця відпочинку, оскільки просто були обмануті підприємцем. Міліціонери з'ясували, що за рік (з червня 2009 р. ) підозрюваний таким чином продав 116 туристичних путівок на загальну суму близько 8 мільйонів рублів.
«В даний час за даним фактом порушено кримінальну справу за ст. 180 КК РФ «Незаконне використання товарного знака», яка передбачає покарання у вигляді штрафу до 200 тисяч рублів або виправних робіт на строк до двох років. Крім того, вирішується питання про порушення кримінальної справи за ст. 159 КК РФ «Шахрайство». Ведеться розслідування », - уточнили в прес-службі.
Як повідомила Ганна Підгірна, генеральний менеджер «Пегас туристик», її компанія вже не в перший раз стикається з незаконним використанням товарного знаку. «В основному наш товарний знак використовували не в повністю ідентичною оригіналу формі, а трохи трансформуючи, наприклад, у вигляді« Пегас тур »,« Пегас тревел »і т. п. Однак ми намагаємося відслідковувати і подібні випадки, і при їх виявленні звертаємося до правоохоронних органів. Поки вся подібна практика показує, що рішення судів з таких питань завжди виносилися на нашу користь », - повідомила співрозмовник. Як відзначила пані Підгірна, до Красноярська останній подібний випадок з «Пегасом» стався в Обнінську.
Втім, багато туроператорів воліють закривати очі на нелегальне використання своїх торгових марок турагентствами за умови, що продаються агентствами послуги прийнятної якості. «Часто буває, що турагентство, підписавши з туроператором агентський договір, вважає, що може використовувати логотип оператора в своїй рекламі. Однак, якщо на це немає явного згоди оператора, то це, безумовно, порушення закону про охорону товарного знаку. Однак багато туроператорів закривають на це очі, особливо, якщо агентство дійсно продає їх тури. Адже, по суті, такі турагентства за свій рахунок просувають бренд оператора серед туристів. У теж час, якщо продаваний такими агентствами продукт сторонній, та ще й неякісний, то це завдає шкоди діловій репутації оператора, і багато з них намагаються реагувати на це негайно », - розповів Георгій Мохов, гендиректор юридичної агенції« Персона Грата ».