Крах Ланта-тур вояж вдарив по туристичному ринку Росії
В даний час за кордоном перебувають 2 700 клієнтів туроператора "Ланта-тур вояж", який призупинив свою діяльність увечері 27 січня. Останні групи туристів, відправлених компанією на відпочинок, вилетіли за кордон 27 січня і повернутися повинні 9 лютого. Як повідомляє соб. кор. Travel. ru, такі дані прозвучали на сьогоднішній прес-конференції Російського союзу туріндустрії (РСТ), присвяченій ситуації з "Ланта-тур вояж" і її наслідків для туристичного ринку.
Як заявила прес-секретар РСТ Ірина Тюріна, "Аерофлот" і "Трансаеро" перевозять всіх клієнтів туроператора по наявним у них квиткам. Якщо туристи хочуть повернутися раніше, авіакомпанії можуть надати таку можливість у разі наявності місць на рейсах.
Пір даними РСТ, кількість оплачених клієнтами "Ланта-тур вояж" путівок не перевищує тисячі, глибина продажів - до 12 лютого. Однак є індивідуальні тури, продані на весну до травня. Середня ціна турів від компанії - близько $ 1300. Передбачається, що фінансових гарантій (100 мільйонів рублів) вистачить, щоб відшкодувати весь збиток постраждалим туристам.
У багатьох клієнтів "Ланта-тур вояж" виникли проблеми з приймаючими компаніями за кордоном. Зокрема, готелі Таїланду, В'єтнаму, Індії та Італії намагаються будь-якими шляхами змусити туристів повторно оплатити своє проживання, мотивуючи це тим, що гроші від російського туроператора отримані не були. За словами Ірини Тюріної, не всі туристи погоджуються платити, хтось в прямому сенсі збігає з готелів. Наприклад, в Італії туристи відмовилися платити за останню ніч в готелі і провели цю ніч в аеропорту. Частина туристів за свій рахунок переїжджають в інші готелі.
Постраждалі клієнти компанії зможуть повернути свої гроші вже в Росії. Для цього краще всього звернутися в офіс "Ингосстраха", де була застрахована відповідальність туроператора. Також можна звернутися в турагентство, де турист набував путівку. Щоб збиток відшкодували в повній мірі, потрібно зберегти платіжні документи з готелів, де будуть вказані розмір, підставу, дата платежу. У випадку, якщо туристи не змогли вилетіти, потрібно, щоб представники авіакомпанії поставили відмітку на електронному квитку про те, що він не оплачений. Якщо такий помітки на квитку не буде, то збиток буде відшкодований за наявності електронного квитка та при пред'явленні нотаріально завіреної роздруківки з сайту "Ланта-тур вояж" про те, що з 27 січня перельоти клієнтів компанії не здійснюються. Також по можливості потрібно отримати письмову відмову у відшкодуванні збитку від самого туроператора.
У випадку, якщо туристи купували у "Ланта-тур вояж" не путівку цілком, а якісь її частини, наприклад авіаквитки, їх захищає закон "Про захист прав споживачів", а не закон "Про основи туристської діяльності в Російській Федерації", і таким туристам треба звертатися до суду.
На думку експертів РСТ, ситуація, що склалася не пройде безслідно для російського туристичного ринку: значно скоротиться глибина продажів, знизиться кількість ранніх бронювань, знизиться довіру туристів до туроператорів і виросте число самостійних бронювань. Крім того, багато туроператорів будуть змушені переорієнтуватися на внутрішній ринок.
За словами Ірини Тюріної, вирішальним фактором для російського туриста, як і раніше є ціна турпакета, що змушує великих туроператорів знижувати ціни, працюючи в збиток. Такі ситуації ведуть до банкрутства, а споживачі повинні розуміти, що низька ціна поїздки, як правило, надає великий ризик.