Турфірми і дрібні авіакомпанії виступили проти зростання цін на квитки в два рази
Турфірми і дрібні авіакомпанії оголосили хрестовий похід проти монополій найбільших авіаліній, перш за все «Аерофлоту», на найпопулярніших туристичних напрямках. Вони вирішили засипати Міністерство транспорту колективними скаргами. Експерти кажуть, що чиновникам буде важко відмовитися від прийнятих рішень, які призведуть до зростання вартості чартерних авіаквитків в два рази.
Шість авіакомпаній-«Оренбурзькі авіалінії», «Атлант-Союз», «ВІМ-Авіа», «Таймир», «Небесний експрес» і «Трансаеро» в колективному листі, копію якого має газета "Газета", виступили проти монополізації ринку чартерних перевезень.
З ідеєю віддати ринок чартерів під нагляд так званих «призначених перевізників» минулого тижня виступила Росавіація, федеральна служба, відповідальна за авіаперевезення в країні. Росавіація сама призначає офіційних перевізників по тих чи інших напрямках. Всі інші авіакомпанії повинні звертатися до них за дозволами здійснювати будь польоти.
Автори листа, направленого міністрові транспорту Ігорю Льовітіну, поскаржилися на те, що правове регулювання міжнародних чартерних польотів в Росії не відповідає умовам глобальної лібералізації повітряного транспорту.
Авіакомпанії просять скасувати практику узгодження чартерів з призначеними перевізниками. Росавіація надала їм право блокувати будь чартерні програми конкурентів, фактично створюючи монополії на найбільш популярних туристичних напрямки.
Особливо гостра ситуація склалася на болгарському (Варна, Бургас, Софія), кіпрському (Ларнака), грецькою (Іракліон, Салоніки), австрійському (Зальцбург, Інсбрук), італійською (Рим, Мілан, Венеція), чорногорському (Подгоріца), чеською (Карлові Вари, Прага), туніському (Монастір, Джерба) напрямках.
Як зазначають автори звернення, відсутність чітких і прозорих критеріїв, використовуваних Росавіації при видачі дозволів на виконання чартерних програм, негативно позначається на діяльності перевізників і туроператорів, а також ставить під загрозу перевезення російських пасажирів на найбільш затребуваних напрямках.
Вони також нагадують, що пункт 20 наказу № 92 Мінтрансу, на який посилаються «призначені перевізники», містить вичерпний перелік підстав для відмови у наданні допуску авіакомпаній до чартерним рейсам і цей перелік не включає в себе відсутність погодження з призначеним перевізником. Тим самим, відповідальність за рішення лежить на Росавіації, а не «Аерофлоті».
При цьому авіакомпанії просять Мінтранс внести зміни до наказу № 92 від 17 червня 2008 р, який ввів поняття «призначеного перевізника».
«Ми не повинні завдавати шкоди призначеним перевізникам», - позначив жорстку позицію влади в четвер, 13 травня, на прес-конференції в Москві Олександр Нерадько, керівник Росавіації.
За його словами, потрібно строго дотримуватися 92-го наказу Мінтрансу, який наказує всім учасникам ринку погоджувати чартерні рейси з призначеним перевізником. Такими перевізниками є авіакомпанії, що здійснюють регулярні рейси.
Нерадько підкреслив, що ці вимоги не виконувалися з моменту появи наказу. Тепер час наказу прийшло.
Фінансовий стан дрібних перевізників, у парку яких два-три повітряних судна, викликає побоювання у Росавіації. Якщо 20 дрібних авіакомпаній підуть з ринку, тоді найбільшим перевізникам і ринку в цілому стане легше, вважає керівник федеральної служби.
На думку Нерадько, необхідно виробити алгоритм, який допоможе уникнути проблем з туристами, що купили квиток на неузгоджений чартерний рейс.
Як пояснив Володимир Тасун, директор департаменту державної політики в галузі цивільної авіації Мінтрансу, влада вже шукають способи передати невдалих пасажирів від «нелегальних» авіакомпаній призначеним перевізникам. Чиновник підкреслив, що туристи будуть перевезені по ціні вже укладених контрактів.
Керівник Федерального агентства з туризму та президент Асоціації туроператорів Росії Анатолій Ярочкін заявив, що повністю підтримує рішення Росавіації. «Це робиться в інтересах самих пасажирів. Туристи будуть літати з надійними перевізниками », - сказав Ярочкін на спільній прес-конференції з Росавіації.
На думку гендиректора консалтингової компанії Infomost, Бориса Рибака, всі дії транспортної влади спрямовані на посилення монополізму. В результаті ціни на чартерні перевезення виростуть в два рази, рівно настільки ж впаде туропоток. «Правила які змінюються в середині матчу, не мають права на життя. Не треба винаходити велосипед, а треба йти до лібералізації », - підкреслює експерт.
Тэги: тураператор, сговор туроператоров, антимонопольный, конкуренция