Сайт московського метро став незручним і заплутаним
Московський метрополітен запустив у тестовому режимі нову версію свого сайту. Для більшості користувачів вона виявиться набагато менш зручною та зрозумілою, ніж стара. А деякі і зовсім не зможуть її подивитися.
Нова версія виконана в технології Silverlight. Таким чином, більшості користувачів доведеться встановити цей рідко використовуваний плагін або оновити його до останньої версії і відкрити браузер заново. Ті, хто не хоче з якихось причин встановлювати Silverlight або чий браузер не підтримує цю технологію - переглянути сайт метрополітену не зможуть. Правда, стара версія сайту, як і раніше доступна за адресою old. mosmetro. ru, проте вже не оновлюється.
Одним з ключових недоліків Silverlight є неможливість відкрити необхідну посилання в новому вікні - усе доводиться дивитися тільки в одному вікні і в обмеженому фреймі. Надзвичайно незручна і внутрішня смуга прокрутки, яку складно відрізнити від звичної смуги браузера, причому остання на новому сайті не працює. Ще одна проблема - довге завантаження при відкритті будь-яких сторінок, що супроводжується зміною фонових картинок і тому подібними візуальними ефектами, абсолютно не допомагають користувачеві отримати необхідну інформацію.
Нічим не краще і навігація нового сайту. По-перше, ключові посилання (схема ліній, вартість проїзду) заховані в низ сторінки і багатьом користувачам, що використовують невеликі екрани, просто не видно. Що ще гірше, ці посилання постійно міняються місцями, так що звикнути до їх розташування неможливо в принципі.
Правда, частина другорядних посилань все ж винесено у видиму частину сторінки, але і вони організовані на рідкість бездарно. Зокрема, лінії метро позначені номерами - в той час, як більшість пасажирів знають лінії як "Сокольницька" або "Кільцева", і саме так їх називають в оголошеннях по вагонах і станціям в самому метрополітені. Інші посилання страждають тим же недоліком - вони зроблені у вигляді значків, а не словесних написів, і щоб зрозуміти, куди вони ведуть і знайти потрібну, доводиться водити курсором по всьому картинкам поспіль. Значки часто малозрозумілі - наприклад, посилання із зображенням монет веде зовсім не на довідку про тарифи, а на інформацію про закупівлі.
Таким чином, звичної системи навігації на сайті немає зовсім. Трохи облегачают життя розділи "Пасажирам" і "Журналістам" в кутку сторінки, по яких зібрана основна частина посилань уже в словесному вигляді. Але в підрозділах знову виникають проблеми, зумовлені малоподходящей для транспортного підприємства принципами побудови сайту - особливо маленькими фреймами, в яких доводиться читати будь-яку інформацію. Як і на старому сайті, неможливо просто подивитися схему метро - доводиться довго завантажувати важкий інтерактивний варіант, вміє рахувати час у дорозі між станціями.
В цілому на перший поверхневий погляд сайт став виглядати привабливіше, але це практично єдина гідність нової версії: працювати з ресурсом і знаходити інформацію стало на порядок важче. На жаль, багато російських веб-розробники абсолютно не дивляться на свій продукт з точки зору користувача, прагнучи лише створити гарну картинку для замовника. Декількома місяцями раніше така ж метаморфоза сталася з сайтом "Аерофлоту", розробники якого сплутали ресурс транспортної компанії з модним пристроєм типу iPhone. У підсумку пасажирам стало набагато складніше отримувати інформацію і бронювати квитки.