Доля кушеточних вагонів в Росії під питанням
Під питанням знаходиться подальша доля нового для Росії вагона - кушеточного. Нагадаємо, що такий вагон із шістьма лежачими місцями в купе був представлений рік тому на виставці Expo 1520. У Європі ці вагони широко поширені і досить популярні, проте РЖД сумнівається в їх доцільності в Росії.
За минулий рік в РЖД встигли провести тестування цього вагона і залишилися не цілком задоволені результатами. "Пасажирам нелегко дається сприйняття цього вагона - в ньому лише третина полиць є нижніми. Зокрема, проблеми виникають у літніх пасажирів, яким складно забиратися наверх", - пояснив віце-президент РЖД Михайло Акулов.
Ймовірно, корінь проблеми може критися в неточному позиціонуванні вагона - у всякому разі, на виставці ТВЗ помилково представляло його як "плацкартний". Насправді він не має з плацкартних нічого спільного, крім схожого кількості місць. Ще однією проблемою може бути відсутність роз'яснювальної кампанії серед пасажирів. Залишається сподіватися, що РЖД все ж продовжить випробування розробки, яка в перспективі може витіснити один з найгірших пережитків радянських часів - плацкартні вагони.
Зараз на російських залізницях склалася надзвичайно незручна для пасажирів ситуація, коли проїзд у купейних вагонах непомірно дорогий, а в плацкартних - вкрай некомфортен через духоту і скупченості. Кушеточние вагони є логічним компромісом між цими двома крайностями. Нагадаємо, що кушеточние вагони мають шість полиць у кожному купе - по три з кожного боку. Всі полки при цьому розташовані трохи нижче, ніж у радянському плацкартному вагоні, а для підйому на другу і третю передбачена сходи.