Прикордонний контроль в поїздах Allegro Петербург - Гельсінкі - під час руху
Швидкісний поїзд Allegro, який почне виконувати регулярні рейси між Санкт-Петербургом і Хельсінкі 12 грудня, стане першим у Росії, де буде застосована нова схема прикордонного та митного контролю - під час руху потягу. Контроль буде здійснюватись під час прямування поїзда від Санкт-Петербурга до Виборга, розповів віце-президент РЖД Михайло Акулов.
Час у дорозі між цими станціями - рівно одну годину. Бригади прикордонників та митників будуть заходити перед відправленням поїзда в вагон-ресторан - третій за рахунком в складі. Після чого, розділившись на дві групи, почнуть рух до голови і хвоста складу. Однією з груп належить перевірити два вагони, один з яких бізнес-класу, другої групи - чотири вагони. "Оскільки за правилами під час прикордонного контролю пасажири не можуть пересуватися по поїзду і повинні знаходитися на своїх місцях, ця схема допоможе зробити процес якомога більш легким: пасажири тих вагонів, які вже перевірені, зможуть відправитися в ресторан", - пояснив Михайло Акулов.
У випадку якщо будуть виявлені пасажири, які з якихось причин не можуть бути випущені з країни, їх висадять у Виборзі. Ті пасажири, які мають намір сісти в Allegro у Виборзі, пройдуть прикордонний і митний контроль на вокзалі ще до посадки в поїзд, який прибуде на спеціально виділену платформу, відокремлену від перонів електропоїздів.
Аналогічна схема буде застосовуватися і на зворотному шляху: пасажири, що їдуть з Фінляндії до Виборга, пройдуть контроль на виборзькому вокзалі, а наступні до Санкт-Петербурга - в залишився годину шляху. На вокзалах обох міст будуть обладнані приміщення для прикордонних і митних служб. Що стосується фінських прикордонників, то їх схема роботи принципово не зміниться - вони будуть перевіряти паспорти пасажирів на відрізку від Вайніккали до Коувола.
Нова схема контролю дозволить помітно зменшити час у дорозі за рахунок скорочення тривалості стоянки у Виборзі і скасування технічної зупинки на прикордонній станції Бусловская. Не виключено, що згодом аналогічна схема може бути застосована і на інших маршрутах. Найбільш актуальною вона була б на українському напрямку, де зараз поїзда втрачають через прикордонконтролю в середньому близько години. З основних маршрутів найгірше ситуація на південному прикордонному Успенська - Іловайськ, де втрати часу для кожного поїзда складають 70 хвилин.