Трансаеро засудила Росавіації
Арбітражний суд Москви у вівторок виніс вердикт за позовом «Трансаеро» до Федеральному агентству повітряного транспорту (Росавіація), причому на користь авіакомпанії. Суддя Любов Дранко визнала незаконним рішення чиновників авіаційного відомства про відкликання у Трансаеро допуску до виконання чартерних рейсів на Кіпр в сезон «Літо-2010» за маршрутом Москва-Ларнака. Втім, незважаючи на настільки важливу перемогу над чиновницьким свавіллям, дане рішення не скасовує горезвісного наказу № 92, на підставі якого Росавіація і намагалася на догоду Аерофлоту заборонити Трансаеро літати до Ларнаки, вважають експерти.
Нагадаємо, що «Трансаеро» подала до суду позов до Росавіації ще на початку червня. Найпримітніше, що суд як забезпечувальний захід зобов'язав тоді відомство Олександра Нерадько відкликати свою заборону і видати «Трансаеро» дозволу на польоти до Ларнаки. При цьому 12 липня суд відмовив у задоволенні клопотання Росавіації про скасування цих забезпечувальних заходів. Сам же позов Трансаеро була мотивована тим, що дії Росавіації порушують права і законні інтереси заявника і пасажирів, які оплатили перевезення на Кіпр.
Відзначимо, що це судове рішення є справжнім прецедентом на авіаційному та туристичному ринках - до теперішнього часу всі авіакомпанії воліли вирішувати питання з чиновниками «полюбовно». Справа в тому, як вважають експерти, що авіакомпаніям дуже складно боротися проти свавілля чиновників Мінтрансу і Росавіації, адже вузькопрофільні відомства в Росії мають надто багато важелів впливу на учасників свого ринку. «У руках чиновників зосереджені і нормотворчі функції по галузі, і функції роз'яснення і трактування власних регламентів, і функції їх контролю. А раз так, то чиновники завжди можуть знайти важелі впливу на незгодних », - повідомив експерт, що побажав залишитися неназваним. Тепер же створений прецедент відстоювання інтересів конкретних гравців галузі, та й всієї галузі, причому не в рамках «телефонного права», а в рамках реального правового поля. Можливо, що скоро знайдеться сміливець, який спробує в судовому порядку навіть скасувати міжурядові угоди (а також горезвісний наказ № 92 Мінтрансу) про так званих «призначених» перевізниках, як відверто суперечать федеральному закону про захист конкуренції.
У теж час, сьогоднішнє рішення суду не означає скасування самого наказу № 92. «Коли державні регулюючі органи програють суди, вони зазвичай виносять відповідні уроки, і наступного разу оформляють свої рішення так, щоб до них було неможливо« підкопатися ». У будь-якому випадку, Трансаеро напевно оспорювала не сам горезвісний наказ, а процесуальні помилки, допущені чиновниками в процесі виносу заборони авіакомпанії на польоти до Ларнаки - точніше можна сказати тільки після вивчення результативній частині даного судового рішення. Тому очікувати масового повторення подібних позовів навряд чи варто. Хоча очевидно, що готовність авіакомпаній судитися зі своїм наглядовим органом говорить про те, що вони чиновниками просто загнані в кут », - повідомив кореспонденту інфогруппи« ТУРПРОМ »Георгій Мохов, гендиректор юридичної агенції« Персона Грата ».