У Кельні відкрився ярмарок комп'ютерних ігор Gamescom
На ярмарок Gamescom з'їхалися 70 виробників комп'ютерних ігор з 40 країн. І хоча в цьому році в ній не беруть участь такі гіганти, як Microsoft і Nintendo, Gamescom залишається дуже важливою подією для геймерів і галузі.
У Кельні 15 серпня відкрилася найбільша в Європі ярмарок комп'ютерних ігор Gamescom. Близько 600 фірм-учасниць представлять свої експонати на площі, на якій вмістилися б 14 футбольних полів. У цьому році цвях програми Gamescom - ігри для смартфонів і планшетників.
Кожен третій німець регулярно грає в комп'ютерні ігри. Такі дані наводить Федеральне об'єднання розробників інтерактивного розважального програмного забезпечення (BIU). Нові цільові групи відкривають для себе нові ігри.
Часи, коли комп'ютерні ігри були розвагою в основному для молодих чоловіків, минули. Сьогодні ними приблизно в тій же мірі захоплюються і жінки, констатує член правління Федерального об'єднання інформаційних, телекомунікаційних та комп'ютерних технологій (BITKOM) Ральф Хауптер (Ralph Haupter).
На відміну від провідних ринків - США і Японії, - в Німеччині криза в цій сфері поки не позначається. В країні зросла кількість гравців, а з ним - і кількість куплених ними ігор. У першій половині 2012 року німці придбали в магазинах і через інтернет 35000000 ігор. А ось прибуток компаній за оборотом не встигає. У цьому році вона, за оцінками експертів, якщо і зросте, то всього на один відсоток.
Де геймеру роздолля, там у виробників класичних комп'ютерних ігор - проблеми. Браузерні і мобільні ігри тіснять "класику", констатує виконавчий директор Федерального об'єднання розробників інтерактивного розважального програмного забезпечення (BUI) Максиміліан Шенк (Maximilian Schenk). Наприклад, оборот консольних ігор впав на 7 відсотків. Сьогодні вже 16500000 німців грають онлайн. В основному це ігри в соціальних мережах з великою кількістю учасників.
На цілих 40 відсотків зросли продажі ігор для смартфонів і планшетників. Однак для розробників і провайдерів це невигідно - як правило, ці ігри можна завантажити безкоштовно або за викидними цінами. Але менеджери знайшли вихід: гра безкоштовно, а от всі додаткові "навороти" - за гроші.
Хочеш перефарбувати віртуальну машину в червоний колір - плати, хочеш озброїтися до зубів в "стрілялці" - плати, хочеш супераватар - плати. У минулому році останнього роду віртуальну косметичну операцію виконали 4,6 мільйона німців - на 63 відсотки більше, ніж роком раніше.
У Німеччині розробкою і маркетингом комп'ютерних ігор займаються близько 300 фірм. Це 10 тисяч робочих місць. У перші шість місяців поточного року сукупний оборот цих фірм склав 845 000 000 євро. Одна біда - фахівців не вистачає. І все одно Німеччина в найближчому майбутньому випередить європейського лідера в цій галузі - Великобританію, впевнений Максиміліан Шенк.
У цьому році країна-партнер Gamescom - Південна Корея, в якій комп'ютерні ігри особливо популярні. Всього на ярмарку очікується презентація 330 новинок. Але головна стаття доходів фірм-розробників - сиквели вже відомих ігор. World of Warcraft або Call of Duty обіцяють творцям солідні бариші.