Хакери відлякують клієнтів
Останнім часом почастішали випадки комп'ютерних атак на агентські та операторські сайти.
З появою онлайн-бронювання туроператорські сайти стали не тільки основним джерелом інформації, але і механізмом роботи з агентом. У підсумку - якщо система починає давати збої, під загрозою опиняється вся клієнтська база компанії. У минулому році від хакерських атак в числі інших постраждали сайти операторів «Корал Тревел», «Пегас туристик», «Меридіан-експрес» і «Санрайз тур». Раніше втрати від дій хакерів зазнали сайти атор (жовтень 2008 року) і «ІнтАер» (грудень 2008 року). Натяки на «підступи конкурентів» і «брудну гру» так і залишилися натяками, не отримавши доказів.
Тим часом минулого тижня черговою «жертвою» став «Капітал тур».
За словами Марії Чупіної, менеджера з розвитку мережі агентств «1001 тур» (сайт якої теж був атакований з 8 по 12 травня), коли операторський сайт з тих чи інших причин не функціонує, основоположну роль у роботі з туркомпаніями грають особисті стосунки. «Зрозуміло, що великої мережі агентств в такій ситуації легше, адже можна працювати безпосередньо з куратором», - говорить М. Чупіна. За її словами, одна з найбільш складних ситуацій виникла, коли був атакований сайт «Пегаса». Не всім, наприклад, відомо, що оператор має два домена -. Ru і. Com. «Ми вийшли із ситуації завдяки своєчасному осведомлению і, знову ж, роботі з куратором», - розповіла М. Чупіна. Однак невеликим агентствам, було набагато складніше, вважає вона.
Випадок з «Пегасом» згадують і в калузькому агентстві «Навколо Світу». «Коли стало зрозуміло, що сайт заблокований, ми зробили спробу бронювати тури по факсу, однак процес оформлення та підтвердження був неймовірно довгим. Багато туристів через це не змогли забронювати запланований тур », - говорить генеральний директор агентства Тетяна Стрикова. За її словами, оператори в таких випадках втрачають значну частину клієнтів.
10 травня хакери атакували і сайт туроператора «Роза вітрів», який, за визнанням агентів, і зараз продовжує давати збої. 11 травня сайт компанії був практично недоступний. «DDoS-атака посилилася тим, що сайт« заразили »», - розповів заступник генерального директора з розвитку «Рози вітрів» Костянтин Селіванов. За його словами, в цій ситуації врятувало те, що збереглася стара версія сайту, а також запасний ресурс для онлайн-бронювань (правда без опису турів). Зараз на сайт оператора можна зайти з «Яндекса» і «Рамблера», а ось «Гугл» поки не зняв заборону і «банить» сайт. «У таких ситуаціях постійні клієнти навряд чи відвернуться від оператора, - вважає К. Селіванов. - Клієнтські втрати швидше будуть з боку тих, хто робить рідкісні поодинокі бронювання ».
Тэги: хакер, hacker, DDos атаки