ФАС зацікавилася Хартією підтримки агентського бізнесу
Антимонопольники побачили в документі ознаки антиконкурентної угоди.
Як повідомив 17 травня сайт ФАС Росії, перевірки проводилися у зв'язку з розміщеною в ЗМІ інформацією про укладення шістнадцятьма російськими туроператорами «Хартії підтримки агентського ринку», ініційованої Асоціацією туроператорів Росії.
За підсумками перевірок ФАС направила на адресу АТОР офіційний висновок про те, що текст Хартії містить положення, що суперечать антимонопольному законодавству, і може бути кваліфікований як антиконкурентне угоду про встановлення єдиного рівня знижок.
«ФАС Росії встановила, що Хартія передбачає проведення узгодженої між її учасниками цінової політики стосовно рівня винагороди для турагентів. Однак умови Хартії не були реалізовані туроператорами, як показала перевірка. Тому ФАС Росії прийняла рішення не порушувати справу відносно АТОР », - свідчить документ на сайті служби.
Про офіційному висновку ФАС стало відомо ввечері 17 травня. Антимонопольна служба повідомила АТОР, що виконання Хартії в її останній редакції може призвести до порушення «Закону про захист конкуренції» - зокрема, Хартія містить положення, які можуть бути кваліфіковані як антиконкурентне угоду.
Нагадаємо, Хартія передбачає зниження комісії до базової тим агентствам, які отримують підвищену комісію і надають знижку, що перевищує 50% від неї. А тим агентствам, які мають базову комісію і також надають знижки в розмірі більше 50% своєї винагороди, комісія буде знижена на розмір знижки. Текст Хартії редагувався п'ять разів, і, на думку експертів АТОР, механізм реалізації основних положень документа повністю залежить від його остаточної редакції.
Тим часом, як і повідомляє ФАС, яких реальних результатів Хартія поки не принесла. Про це говорять і турагентства, зацікавлені в порядності дистриб'юторського ринку.
«Звичайно, добре, що Хартію прийняли. Але було б набагато краще, якби оператори контролювали ситуацію до появи критичної точки, - вважає Марія Чупіна, менеджер з розвитку мережі агентств «1001 Тур». - Багато операторів дають агентствам знижки і по 14% і по 15% - і коли агентства всю цю суму віддають туристам, це розхитує ринок. Якщо агент демпінгує, потрібно якось на нього впливати. Звичайно, обчислювати демпінгують складно, але має сенс хоча б реагувати на скарги інших агентів, а далі все можна легко перевірити по телефону, представившись клієнтом і записавши розмова ».
Юрій Григор'єв, гендиректор компанії «Орко-тур», більш категоричний: «Багато операторів підписали Хартію тільки для PR-ходу. Ніяких реальних дій, крім кількох повідомляючих про прийняття Хартії листів на адресу агентств, не послідувало. І уповноважені, і неуповноважені агентства суцільно й поруч демпінгують. А механізму реалізації дії Хартії немає, хіба що переривати роботу з конкретними порушниками. До того ж Хартія суперечить Цивільному кодексу РФ, обмежуючи права продавця на реалізацію продукту за тією ціною, яку він вважає потрібною ».
Тэги: тураператор, сговор туроператоров, антимонопольный, конкуренция