Гірськолижні курорти Кавказу програють у популярності закордонним аналогам
Гірськолижні комплекси Північного Кавказу поступово перетворюються на регіональний курорт для туристів з найближчих міст. Експерти вважають, що всьому виною горезвісна олімпійська стройка, а також відсутність реклами і погане просування туристичних можливостей регіону в центральній смузі Росії. Підкріплює цю картину і тенденція зниження інтересу російських туристів до гірськолижного Кавказу у вигляді пізніх бронювань, в той час як буквально 3-4 роки тому до кінця жовтня на ці курорти розбиралися всі новорічні і канікулярні дати.
На даний момент продажу по російським гірськолижним курортам, по-перше, проходять досить в'яло, а по-друге, обсяг відправлених туристів в цьому сезоні буде менше торішніх показників. «Вже впродовж останніх років популярність до Кавказу з боку центральних областей Росії та мешканців столиці поступово знижується, ці курорти все більше перетворюються на курорти регіонального значення, куди їдуть відпочивати лише туристи з Краснодару, Ростова-на-Дону та інший сусідніх міст. Варто зауважити, що ще 3-4 роки тому перші продажі по російським гірськолижним курортам починалися на початку вересня, а до кінця жовтня вже були продані новорічні та канікулярні дати. На обличчя явна тенденція зниження інтересу до Кавказу », - розповів кореспонденту інфогруппи« ТУРПРОМ »керівник туркомпанії« СНП »Андрій Головін. Знаменита Червона Поляна, за спостереженням експерта, на даний момент перетворилася на курорт «вихідного дня». «Туристи більш охоче бронюють туди короткі тури, і набагато рідше хочуть летіти туди на відпочинок, на цілий тиждень. Я пов'язую це з тим, що інфраструктура курорту ще перебувати в стадії розвитку. Ось коли все з наміченого буде побудовано, тоді можливо інтерес до тривалого відпочинку на цьому курорті у туристів зросте в рази », - припустив співрозмовник.
Також на російському ринку вже є випадки відмови туроператорів від роботи з президентським гірськолижним курортом з причини занадто високих цін. «У цьому сезоні ми не плануємо працювати з гірськолижним курортом Червона Поляна, так як будівництво там ще триває. Більш того, курорт продається досить погано через високу вартість проживання і додаткових послуг. Відпочинок в Приельбруссі, Домбаї або Чегеті туристам обійдеться в два рази дешевше, ніж аналогічний тур на Червоній Поляні », - повідомив Максим приставки, гендиректор компанія« Джет Тревел ». Однак у «Джет Тревел» також відзначають низьку динаміку продажів за російськими гірськолижним курортам, хоча ситуація і обіцяє змінитися найближчим часом. «Традиційно російські туристи починають масово бронювати гірськолижні тури по Росії з другої половини листопада, оскільки візові формальності відсутні, а переїзд до місця відпочинку багато хто воліє оформляти самостійно. Тому ще не все втрачено, картина по російським курортам буде видна пізніше », - зазначив пан приставки.
Основні проблеми із завантаженням російських гірськолижних курортів пов'язані в першу чергу з поганим їх просуванням в центральній частині країни, вважає Михайло Мусінянц, гендиректор туркомпанії «Ерцог». «Більш того, в країні взагалі немає комплексного і цілісного підходу до просування російських гірськолижних курортів. На виставках або просувають окремо готелі, або окремо презентують гірськолижні схили з новими підйомниками. Адже як було б куди продуктивніше просувати весь курорт цілком як один великий комплекс з готелями різної категорії, схилами, підйомниками та іншої супутньої інфраструктурою для повноцінного відпочинку. Такий підхід, на мій погляд, був би куди успішніше », - пояснив експерт. Втім, на думку Михайла Мусінянца, незважаючи на всі складності, наступаючий гірськолижний сезон по російським курортам повинен надати набагато краще торішнього.