Горезвісний наказ № 92 Мінтрансу обіцяють до літа «скорегувати»
Наказ Мінтранс № 92, через якого напередодні літнього сезону на чартерному ринку країни спалахнув великий скандал, може бути заморожений на зимовий сезон, а до літа він буде істотно скоректований. Про це розповів журналістам під час форуму «Крила Росії» Валерій Окулов, заступник міністра транспорту РФ.
Нагадаємо, що згідно з наказом № 92 «Про затвердження порядку допуску перевізників, що мають відповідні ліцензії, до виконання міжнародних повітряних перевезень пасажирів і (або) вантажів» рейси чартерних авіакомпаній на більшості напрямків, включаючи туристичні, повинні узгоджуватися з призначеними перевізниками. І хоча сам наказ був затверджений ще 2 роки тому, фактичне його застосування почалося лише цієї весною. Причому, як вважають експерти - з подачі «Аерофлоту», який таким чином спробував витіснити конкурентів з настільки масових і прибуткових літніх напрямків як Кіпр і Кріт.
У підсумку застосування цього наказу призвело до гучного скандалу: по вже проданим турах туроператори не могли виконати заявлену перевезення, тому їх партнерам-авіакомпаніям Росавіація не видавала дозволи на польоти, посилаючись на відсутність узгодження з «призначенцями». До вирішення проблеми тоді підключилися громадські організації: відкриті листи написали АТОР і РСТ, а авіакомпанія «Трансаеро» навіть зуміла оскаржити в суді заборону Росавіації на свої польоти на Кіпр. Тим не менш, тоді принципових змін у нормативних документах відомства Ігоря Левітіна так і не відбулося.
Однак чиновники Мінтрансу все ж дозріли до осені і навіть визнали свої помилки. «92-й наказ не враховує специфіку нашої діяльності, його необхідно доопрацювати», - заявив на форумі Валерій Окулов. На думку високопосадовця, на ряді напрямків дію цього наказу не застосовується. «Так, на Крит ніхто не літає в низький сезон. І навпаки, існує ряд напрямків, наприклад гірськолижних та інших, на які літають тільки взимку. На цих напрямках 92-й наказ не повинен працювати, там нікого захищати », - підкреслив заступник міністра.
Як повідомив пан Окулов, всі необхідні доробки мають бути внесені до наказу до початку літнього сезону наступного року. Втім, по дріб'язку цей наказ вже змінювали в кінці літнього сезону 2010 року, однак процедуру допуску чартерних перевізників такі зміни фактично не полегшили, давши лише додаткові повноваження по видачі дозволів чиновникам Росавіації.
Додамо, що туристичний ринок досі перебуває в очікуванні засідання комісії Росавіації, на якій повинні бути розглянуті заявки авіакомпаній на чартерні рейси на майбутній зимовий період. Спочатку воно планувалося на середину вересня, потім було перенесено на 29. 09, але і в цей день не відбулося. Причому чиновники перенесли його «на невизначений час» (дивися матеріал «Завдяки Росавіації туроператори змушені продавати туристам чистий« повітря »від 29. 09. 10). При цьому туроператори щосили продають свої зимові програми, в черговий раз ризикуючи отриманням відмови від чиновників на виконання замовлених чартерних рейсів. Очевидно, що як і навесні, зараз в Мінтрансі і Росавіації знову почалася велика закулісна боротьба. А туристичному ринку знову залишається лише чекати її результатів...
Прочитати історію всіх перипетій навколо заборони чартерів на популярних туристичних напрямках можна в сюжеті «Монополізм призначених авіаперевізників».