Метро намагається вирішити проблему черг за допомогою мобільників
Московське метро має намір ввести до кінця року новий варіант оплати проїзду - за допомогою мобільного телефону. Причиною, за твердженням представників метрополітену, є довгі черги в касах. Однак ніяких знижок користувачам "мобільного" варіанта оплати метро надавати не збирається - таким чином, особливого стимулу застосовувати його не буде.
Останнім часом московський метрополітен намагається боротися з власноручно створеною проблемою черг. Зокрема, кілька місяців тому на деяких станціях почалося тестування автоматів для продажу квитків, однак про його результати і потенційне поширенні на інші станції поки нічого не відомо.
Метрополітен в даному випадку б'ється не з причиною, а з наслідком. Основною передумовою утворення черг є сама тарифна система, що заохочує купівлю разових і короткоперіодичних квитків. В останні два роки метро в прагненні максимізувати прибуток різко знизило вигідність тривалих проїзних квитків, що очікувано привело до помітного збільшення черг в касах.
Пропонована технологія оплати проїзду за допомогою мобільника нічим не краще. Там будуть застосовуватися ті ж самі тарифи, що й на звичайні квитки. Що ще гірше, перехід на цей варіант оплати зажадає від пасажира додаткових зусиль - придбання спеціальної сім-карти (чи буде потрібно для цього міняти номер телефону, не цілком ясно). Після цього в деяких мобільниках можна буде самому активувати один зі звичайних тарифів, з іншими - доведеться звертатися за цим в касу, тобто процес мало відрізнятиметься від звичайної купівлі квитка в тій же касі.
Мобільник, на якому є активований тариф, можна буде піднести до турнікету і таким чином пройти в метро. Гроші списуються з рахунку мобільного телефону. Очевидно, що настільки багатоступінчаста і при цьому не дає ніякого фінансового стимулу схема мало кому буде потрібна. Однак московський метрополітен наполегливо продовжує спроби винайти велосипед замість очевидного і загальноприйнятого у світі рішення у вигляді здешевлення багаторазових квитків і введення вигідних постійних проїзних.