В'їзний туризм Росії спробують пожвавити мільярдами
Урядом Росії прийнято рішення про збільшення в'їзного турпотоку в країну з-за кордону. На ці цілі в найближчі 5 років буде виділено, без малого, 352 млрд. рублів. Гроші підуть в першу чергу на модернізацію інфраструктури, навчання персоналу та підвищення його кваліфікації, а також на запуск потужної рекламної кампанії за кордоном. За рахунок цих заходів планується збільшити в'їзний турпотік до 40 млн. туристів, тобто в 20 разів (!). Однак туроператори, зайняті в сегменті в'їзного туризму, відзначають цілий ряд більш гострих проблем, без вирішення яких збільшення турпотоку не послідує.
Схоже, що російському уряду набрид уповільнений в'їзної сектор вітчизняної туріндустрії і тепер влада сподівається провести докорінну трансформацію національного туризму. Цій меті служить багатообіцяючий проект перетворення Росії на туристичний рай і один з провідних напрямів на світовій туристичній карті. Все це повинно відбутися до 2016 року. «Ми зробимо все від нас залежне, щоб іноземні туристи почувалися в Росії, як вдома», - пообіцяла в інтерв'ю агентству «Франс-прес» заступник міністра з туризму і спорту Надія Назіна, за словами якої найближчим часом уряд виділить 352 млрд рублів адресних субвенцій на модернізацію інфраструктури, навчання та підвищення кваліфікації персоналу, а також запуск потужної рекламної кампанії.
У разі успішної реалізації проекту, «через п'ять років щорічний в'їзний турпотік до Росії досягне 40 млн. чоловік». Такий прогноз пані Назиной. Нагадаємо у цьому зв'язку, що в минулому році Росію відвідало лише 2. 3 млн. іноземних туристів. Така статистика автоматично ставить нашу країну на багато пунктів нижче топових строчок в рейтингах світових туристичних напрямків. Для порівняння: за даними Всесвітньої туристичної організації (UNWTO), в 2009 році лідери туристичної гонки Франція і США прийняли у себе, відповідно, 74 і 55 млн. іноземних туристів.
Однак, на думку російських туроператорів, існують проблеми, які давно є «ахіллесовою п'ятою» російської туристичної дійсності, і за допомогою однієї рекламної кампанії, нехай і дуже дорогий, їх не вирішити. «У нас існує ціла низка проблем, які не дозволяють збільшити кількість іноземних туристів. Наприклад, це дорога віза, проблеми з туристичною інфраструктурою і відсутністю у зарубіжних турфірм елементарної інформації про нашу країну. Всі ці проблеми повинні вирішуватися комплексно, так як окремо це призведе лише до ще більших ускладнень », - розповів кореспонденту інфогруппи« ТУРПРОМ »Володимир Канторович, віце-президент Асоціації туроператорів Росії (АТОР) і керівник туркомпанії« KMP Group ».
Продовжили тему візових перепон і в туркомпанії «Астравел». «У Великобританії, наприклад, не так давно російським посольством був відкритий візовий центр, який успішно збирає з місцевих туристів додаткові гроші. Відповідно, тури в Росію там відразу подорожчали. Тому однією з найбільш дієвих заходів щодо збільшення кількості іноземних туристів, на мій погляд, буде скасування віз для європейців або хоча б полегшення цього режиму за прикладом Санкт-Петербурга. Однак і тут є проблеми. Чому триденний безвізовий період поширюється тільки на туристів з поромів та круїзних суден? Адже є швидкісний потяг між Гельсінкі і Північною столицею, є авіасполучення. Скасувавши візи для європейців, ми, до речі, також зможемо розраховувати на прискорення подібного кроку з їхнього боку », - повідомив виконавчий директор туркомпанії« Астравел »Геннадій Котов. Експерт також звернув увагу на відсутність у російських дипмісіях елементарної інформації про Росію і її туристичні можливості. «На відміну від інших країн, турофіси яких в Москві представлені у величезній кількості, у Росії подібного інституту немає взагалі. Є ідея створити представництва, але на тих курортах, де традиційно відпочивають самі росіяни. А адже саме через такі турофіси країни себе і просувають за кордоном. Ми ж поки обмежуємося участю в міжнародних туристичних виставках. А цим не обійтися, необхідно проводити зустрічі з іноземними туроператорами, які працюють або хочуть працювати з Росією, проводити прес-тури та рекламні поїздки і т. п. », - підбив підсумок співрозмовник.