Чужих «уповноважених» почали відключати від он-лайну
На російському туристичному ринку почався черговий переділ сфер впливу туроператорських компаній. Причому цей переділ стартував не в столиці, а в регіонах: найбільші туроператори почали відлучати від себе турагентства, помічені в близьких відносинах з конкуруючими туроператорами. І перша «ластівка» прилетіла з Уфи, де уповноважені агентства «Корала» були відключені «Пегасом» від його системи on-line бронювання. У результаті агентства регіону звинуватили «Пегас» в нелояльності до місцевого агентською ринку і в нечистоплотною конкурентній боротьбі. Сам же «Пегас» запевнив, що готовий поширити цю практику на всю територію Росії і на всіх агентств, які мають статус «уповноважених» у конкуруючих операторів.
Так, на форумі «ТУРЗОНА» порталу «ТУРПРОМ» користувач райхон розмістила наступну інформацію (http://www. tourprom. ru/forum/topic/4032/): «З 06. 08. 2010« Пегас-Турістік Уфа »відключив паролі онлайн- бронювання уповноваженим агентствам «Корал тревел». Так от, відключення відбулося без якого попереднього повідомлення турагентів. Комусь відповіли, що це рішення московського офісу «Пегаса», комусь назвали причиною статус уповноваженого агентства «Корал тревел». Московський офіс «Пегаса» підтвердив, що агентства в чорному списку з приміткою «УА Корал тревел», але відключення відбулося з ініціативи регіонального офісу, і коментувати ситуацію не став ». При цьому користувач запитує - «Погодьтеся, дуже дивний підхід! Як це назвати - агресія по відношенню до конкурента? Тоді чому саме «Корал тревел», а не хтось із інших операторів, представлених в регіоні? Але навіщо відмовлятися від продажів свого продукту? Кому в результаті зробили гірше? »
Кореспонденту інфогруппи «ТУРПРОМ» провів невелике журналістське розслідування, і з'ясував, що політика по відлученню турагентств, які мають статус «уповноважених» у конкуруючих туроператорів, схвалена головним офісом «Пегас Турістік» в Москві, причому вона буде проводитися по всій країні і не тільки по відношенню до уповноважених агентствам «Корала», але і до агентствам, поміченим у тісному «дружбу» з іншими конкуруючими туроператорами. «Ми виступає за чистоту і коректність відносин на туристичному ринку. Якщо ваше агентство є уповноваженим якогось туроператора, то з іншими операторами вам логічно працювати тільки за напрямами, яких у вашого головного партнера немає », - повідомила Ганна Підгірна, генеральний менеджер« Пегас Турістік ». Втім, за запевненням співрозмовника, договори з такими агентствами «Пегас» розриватиме не має наміру. «Вони можуть бронювати у нас тури, але в режимі оф-лайн, тобто по факсу або електронною поштою. При цьому якщо їх оператор не робить будь-яких напрямків, які робить «Пегас», то по них ми готові залишати таким агентствам доступ до он-лайн », - пояснила співрозмовник. Як додала Ганна Підгірна, її компанія вже одержала листа від декількох відлучених турагентств, в яких ті висловлюють готовність зняти з себе статус «уповноваженого Coral Travel», однак повертати їм доступ до он-лайн в «Пегасі» не планують. «Треба бути послідовним. Якщо ви хочете працювати з усіма операторами, то залишайтеся незалежними агентствами, а якщо ви уявляєте в регіоні певну марку - то бажайте підтримувати саме її », - пояснила співрозмовник.
У «Coral Travel» скупо прокоментували ситуацію: «Кожна компанія сама вибирає політику і етику ведення бізнесу, і це говорить про рівень компанії». При цьому незалежні експерти туристичного бізнесу вважають крок «Пегаса» цілком логічним і неминучим на даному етапі розвитку ринку. «Юридично рішення« Пегаса »цілком законно - вони вправі давати доступ або відлучати від свого он-лайну будь турагентства за власним розсудом, адже доступ до цієї системи не є публічною офертою. При цьому дану історію логічніше розглядати не з юридичної точки зору, а з точки зору ділової етики », - вважає Георгій Мохов, гендиректор юридичної агенції« Персона Грата », голова правової комісії РСТ. На думку експерта, з точки зору ділової етики вчинок «Пегаса» цілком логічний, хоча й є болючим для самого туроператора. «Туристичний ринок дуже специфічний, на якому клієнт, обираючи, де купити потрібний йому тур, часто керується саме брендом туроператора. Адже сам тур найчастіше зовсім однаковий у різних туроператорів. Тому логічно, що оператори виступають проти ситуації, коли агентство, прикриваючись одним брендом, займається продажем турів іншого бренду. Якщо ж агентство хоче використовувати бренди декількох туроператорів, йому було б логічно створити під них кілька юросіб і відкрити відповідні офіси продажів, кожен з яких спеціалізувався б тільки на конкретній марці », - вважає Георгій Мохов. Втім, міра по відключенню від он-лайну, на думку експерта, недостатньо ефективна. «Тут необхідний більш комплексний підхід, і перш за все - таку ситуацію треба прописувати в договорах. Але в будь-якому випадку, подібного кроку «Пегаса», швидше за все, підуть і інші великі туроператори », - вважає співрозмовник.