Румунська туризм звинуватили в плагіаті
Румунська туризм звинуватили в крадіжці логотипів. Скандал розгорівся навколо звичайного зеленого листа, який Румунія вибрала в якості логотипу своєї туристичної промо-акції, спрямованої на популяризацію первозданних красот Прикарпаття. Не встигла країна оголосити про нову кампанію в кінці липня на Всесвітній виставці «World Expo-2010» у Шанхаї, як один із блогерів тут же оголосив про те, що цю емблему вже вибрала раніше одна з британських компаній з прибирання транспорту, повідомляє газета «The Economist ».
«Вийти на старт із звинуваченнями у привласненні чужих авторських прав - навряд чи можна уявити собі щось більш оригінальне для розкрутки рекламної акції та залучення клієнтів, але в Румунії все може бути», - міркує автор статті, опублікованої в минулий четвер під заголовком « Карпатський ксерокс: з чиєї книги вирвали румуни лист для своєї туристичної акції? »І тут же відповідає: листок, що став першопричиною розгорнулася полеміки, придуманий бельгійським дизайнером, який вже давно оформив свої права, зареєструвавши логотип в онлайновій бібліотеці. Вартість прав при передачі становить 250 доларів (близько 190 євро). На сьогоднішній день емблема експлуатується цілим рядом європейських компаній.
Видання наводить коментар англо-іспанського спільного підприємства «THR-TNS», відповідального за пропаганду румунського туризму в рамках нової акції, на думку якого схожість обох картинок не більше ніж «випадковий збіг».
Міністр з туризму Румунії Олена Удре (Elena Udrea), хоча і підтвердила, що логотип буде як і раніше служити емблемою кампанії, одночасно оголосила, що до з'ясування всіх обставин вона заморожує всі фінансові надходження на рахунки компанії. «Ми офіційно запросили компанію про використання оригіналу фотошаблона, домовившись не використовувати масову картинку», - наводить її слова газета.
«Тяганина навколо« невдачливого аркуша »розгорілася менше ніж через місяць після того, як Європейська комісія випустила документ, у якому дала вельми безсторонню оцінку проведених в Румунії реформ національного законодавства та заходів по боротьбі з корупцією, попередивши уряд цієї країни, що вони йдуть врозріз з зобов'язаннями, прийнятими Румунією в 2007 році при вступі в Європейський Союз. «Зокрема, як побудовану на конфлікті інтересів і загрузла в корупції характеризують автори звіту діючу в Румунії систему державних закупівель товарів і послуг», - відзначає «The Economist». Цим, швидше за все, пояснюється заклопотаність Удре, наполегливо заявляє, що угода носила прозорий характер і була укладена за всією суворістю закону, а тендер дістався «THR-TNS» тільки тому, що та запропонувала найнижчу ціну, яка, за відомостями іноземних ЗМІ, становить 900. 000 євро, більша частина з яких надійшла від ЄС.
Зі слів Міністра з туризму, кампанія розгортається не тільки довкола логотипів і інших рекламних інструментів, але включає дослідницьку роботу, проведену за межами країни і спрямовану на розвиток національної туристичної галузі. «Що ж до всього цього концерту з плагіатом», - підсумовує «The Economist», - «докази провини тут дуже примарні».