Переклад рейсів в новий аеропорт Стамбула знову відкладений
Переклад рейсів в новий аеропорт Стамбула знову відкладений більш, ніж на два місяці. Тепер трансфер рейсів з нинішнього основного аеропорту Ataturk замість 31 грудня очікується в березні.
Причиною стала неготовність окремих служб нового аеропорту до обслуговування відразу всього обсягу рейсів аеропорту Ataturk. Нагадаємо, що зараз з нового аеропорту відбувається п'ять рейсів в день, запуск ще декількох (в Трабзон і Адану) планується найближчим часом. Крім того, в аеропорту не до кінця готові торгові та ресторанні площі.
Тим часом аеропортова готель Yotel, яка буде працювати прямо всередині терміналу, почала прийом замовлень. Зупинитися в ній можна буде також з березня. Готель знаходиться в лівій частині терміналу і має в своєму розпорядженні 451 надкомпактними номерами, сотня з яких будуть вже за лінією паспортного контролю і призначені в основному для транзитних пассажіров.Точная дата переведення рейсів поки не оголошена: це з рівним успіхом може бути і 1 березня, і 31 березня - день, коли зимовий розклад змінюється на літній. Не можна навіть виключати, що цей другий перенос (спочатку повний запуск аеропорту планувався на 29 жовтня) виявиться не останнім, хоча в цілому рівень готовності аеропорту високий. Нагадаємо, що аеропорт задуманий як найбільший в світі, з можливістю обслуговування через кілька років до 200 мільйонів пасажирів на рік (нинішні світові рекордсмени серед аеропортів мають удвічі менші показники). На даний момент готовий перший термінал (всього задумано два плюс окремий конкорс).
Пристрій терміналу. B> У терміналі, який зверху виглядає як гігантська буква Ж, є п'ять величезних посадочних пірсів - А, В, D, F, G (плюс кілька телетрапів в самому основному корпусі - сектори С і Е) . Внутрішніх лініях відведено ближній справа пірс (виходи G), а також виходи F1 і F3 на дальньому правому пірсі. В сумі це дає близько двох десятків телетрапів плюс 13 автобусних виходів на посадку.
На жаль, навігація в частині виходів на посадку (гейтов) на рідкість плутана. Замість логічною цифровий нумерації аеропорт віддав перевагу дуже сложносочиненную буквенную. Наприклад, всі 13 автобусних гейтов внутрішніх ліній зосереджені в індексах G1 і G3: кожен з них має додаткове літерне позначення - наприклад G1A, G1B, G1C, G3F, і так далі. Телетрапние виходи теж подвійні, оскільки в більшості телетрапних мостів по два виходи - наприклад, разом розташовані G6A і G6B. В результаті майже кожен гейт має складне для сприйняття і запам'ятовування позначення і можлива плутанина з іншими виходами зі схожим поєднанням букв і цифр - наприклад, А10В і В10А, і так далі. Словом, пасажирам доведеться розгадувати квести.
Виходи секторів A, B, C, D, E і F - міжнародні (крім F1 і F3). 16 з них автобусні (вони займають частину сектора А), ще більше сотні - телетрапние. Всього в аеропорту заплановано майже чотири сотні літакових стоянок, 257 з яких - удаленние.Дізайн терміналу базується на місцевій архітектурі - стеля складається з 313 куполів, які повинні нагадувати про мечетях і палацах. Обіцяно, що 800-метрова галерея магазинів Duty Free буде нагадувати вулицю Стамбула.
В аеропорту передбачається понад 500 стійок реєстрації на 13 "островах". Вісім з них (D, E, F, G, H, J, K, L) займе Turkish Airlines. Встановлено 228 кабін паспортного контролю, понад 20 тисяч крісел для очікують пасажирів. Обіцяні також стійки самостійної здачі багажу, автоматичні турнікети на виходах на посадку та інші інновації. Як і в інших турецьких аеропортах, кожного відлітає зі Стамбула пасажира чекають два контролю безпеки: один при вході в термінал, інший - при вході в чисту зону.
Turkish Airlines розраховує відкрити в новому аеропорту 5 бізнес-залів: один для пасажирів внутрішніх рейсів (площею 3500 квадратних метрів), один для прилетіли міжнародними рейсами пасажирів бізнес-класу (1000 квадратних метрів). Ще три будуть функціонувати в зоні вильоту міжнародних рейсів поблизу торгової галереї. При цьому вони будуть розділені по різних категоріях елітних пасажирів: для клієнтів з квитками бізнес-класу і учасників елітних рівнів програм лояльності зали будуть різними (по 4600 квадратних метрів кожен). Окремі зали будуть у трьох глобальних альянсів авіакомпаній Star Alliance, Skyteam і oneworld, плюс власні зали деяких інших авіакомпаній і аеропортів зали для пасажирів інших перевізників. Крім того, як в аеропорту Ataturk, для пасажирів бізнес-класу Turkish Airlines буде передбачений окремий вхід №5.
Як і в більшості інших великих аеропортів світу, новий аеропорт Стамбула буде "тихим": оголошень про реєстрацію або початку посадки не буде, за винятком раптових змін і інших нестандартних випадків. Для пасажирів, що прилітають з країн Євросоюзу і деяких інших країн, що не буде контролю безпеки при пересадці на інший рейс - вони будуть виходити з літака відразу в чисту зону вильоту.
Транспорт. B> Парковки аеропорту будуть розраховані на 18 тисяч критих і 22 тисячі відкритих місць. Через малу кількість рейсів поки працює 5 автобусних маршрутів замість очікуваних 16. Крім того, на них діє знижка в 50% від стандартних тарифів - тобто доїхати до аеропорту поки можна в середньому за 10 турецьких лір (приблизно півтора євро) Ці перші 5 маршрутів слідують зі старого аеропорту Ataturk, від районів Taksim і Beşiktaş, від районів Yenikapı, Bakırköy, Yenibosna, від станції метро Kozyatağı і з району Bahçeşehir. Час в дорозі обіцяно від 100 до 115 хвилин. P>
Набагато швидше доїхати можна буде після повноцінного запуску аеропорту, яке поки планується на 31 грудня, однак і тоді на дорогу доведеться закладати мінімум годину з європейської частини Стамбула і півтора з азіатської. Інтервали руху автобусів-експресів складуть на різних маршрутах від 10 до 50 хвилин, а ціна буде варіюватися від 12 до 30 лір (1,8 - 4,5 євро). Зокрема, зі старого міста ціна складе 18 лір (2,6 євро), а інтервал передбачається в 11 хвилин. Автобуси повинні бути обладнані індивідуальними відеоекранами, бездротовим інтернетом і портами для зарядки мобільного електроніки. P>
Лінія метро з центрального району Gayrettepe, яка дозволить доїжджати до аеропорту за півгодини, буде запущена, за останніми даними, лише в 2020 році. Поїздка на таксі з того ж району за незавантаженої трасі займає близько 40 хвилин, однак з інших центральних районів термін може бути більше. Крім того, після переведення всіх рейсів навантаження на автодороги сильно зросте і час у дорозі може збільшитися. Втім, зараз триває будівництво кількох нових автотрас в сторону аеропорту. P>
Після поїздки в аеропорт пасажирам доведеться подолати чималу дистанцію і всередині гігантського будівлі. Від входу в термінал навіть до найближчого виходу на посадку - півкілометра по прямій, а до найвіддаленішого - майже півтора. Частина цього шляху можна буде подолати на траволатор. P>
Наявні рейси і процес перекладу. B> Авіакомпанія Turkish Airlines - ключовий перевізник в новому аеропорту - поки обслуговує звідти по одному рейсу в день в Анкару, Анталью, Ізмір, а також в Турецьку республіку Північного Кіпру (Еркан) і Азербайджан (Баку). Причому це не перекладені зі старого аеропорту Ataturk, а додаткові рейси. Ціна на них нижче, ніж на звичайні зі старого аеропорту, а тому попит дуже великий і більшість рейсів розкуповуються заздалегідь. P>
Виявити їх в розкладі можна за кодом нового аеропорту - ISL Після повного перекладу рейсів новому аеропорту перейде код аеропорту Ataturk - IST (а тому, в свою чергу, дістанеться ISL). P>
Таким чином, по крайней мере до березня Turkish Airlines буде єдиною літаючої з нового аеропорту авіакомпанією. Переклад всіх інших пасажирських рейсів всіх авіакомпаній з Ataturk в новий аеропорт повинен відбутися практично одномоментно в одну з березневих ночей. P>
Аеродром. B> У частині перонів і злітно-посадочних смуг гігантський новий аеропорт буде запускатися поетапно. Спочатку в роботі будуть дві злітно-посадочні смуги (але у кожної з них буде поруч смуга-дублер, яка використовується зазвичай як стернова доріжка, але готова замінити основну смугу в разі будь-яких проблем), в перспективі їх число зросте до шести (плюс мінімум два дублера). P>
Підсумок проекту. B> Новий аеропорт дозволить значно збільшити число рейсів в Стамбул, в тому числі з Росії. Він також радикально поліпшить умови для пасажирів в порівнянні з давно переповненим чинним аеропортом Ataturk. Крім того, різко знизиться число рейсів, що обслуговуються на віддалених стоянках без телетрапів - очікується, що їх буде не більше 20%. Turkish Airlines розраховує за допомогою нового аеропорту різко збільшити число рейсів і напрямів і істотно потіснити конкуруючі азіатські авіакомпанії. За п'ять років вона передбачає підняти свій пасажиропотік в півтора з лишком рази - до 120 мільйонів пасажирів на рік. P>
Однак і інші перевізники зможуть після переходу виконувати більше рейсів в Стамбул. При цьому Старий аеропорт Ataturk повністю закритий не буде, хоч і втратить невдовзі всіх регулярних пасажирських рейсів. По-перше, ще принаймні рік там збережуться вантажні рейси (потім вони будуть також переведені в новий аеропорт). По-друге, там залишиться авіація загального призначення і ділова авіація. Нарешті, там же планується проводити авіасалони. Принаймні частина терміналів передбачається переобладнати під авіаційний університет, ще частина території може стати парком. P>
Туристические новости в тему:
|
|