Три британських авіакомпанії претендують на рейси Лондон - Москва
Три британських авіакомпанії подали заявки на частоти, що звільняються на лінії Лондон - Москва після поглинання національним перевізником British Airways іншою англійською авіакомпанії bmi і закриття двох щоденних рейсів останньої з 12 жовтня. На ці два рейси претендують сама British Airways, а також Virgin Atlantic і бюджетна easyJet, причому частоти дістануться тільки комусь одному.
За умовами діючого міжурядової угоди Великобританії з Росією, з кожної зі сторін лінію Лондон - Москва можуть обслуговувати два перевізники. При цьому перший перевізник може здійснювати 21 рейс на тиждень (в середньому тричі на день) - ці права мають British Airways і "Аерофлот". Друга компанія може літати 14 разів на тиждень (двічі на день) - такі призначення мають "Трансаеро" і закривається в цьому році bmi.
З нагоди відходу bmi з маршруту британські авіавладою запропонували іншим зацікавленим перевізникам подати заявки на московську лінію. До моменту закінчення терміну подачі заявок 23 липня надійшло три пропозиції - від British Airways, Virgin Atlantic і easyJet.
British Airways, вже літаюча тричі на день з лондонського Heathrow в Домодєдово, хотіла б здійснювати два рейси на день з другого лондонського аеропорту Gatwick в Шереметьєво. Вона передбачає використовувати на маршруті Airbus A320 в двокласній компоновці максимальною місткістю в 156 місць. Ця заявка навряд чи має багато шансів на успіх в силу вже наявних у British Airways московських рейсів і небезпеки утворення монополії.
Бюджетна easyJet також хотіла б використовувати Gatwick, при цьому аеропорт прибуття в Москві в заявці не вказаний. Вона пропонує виставити на маршрут той же Airbus A320, але в однокласній компонуванні місткістю 180 пасажирів.
Нарешті, Virgin Atlantic намір повторити нинішній маршрут bmi, літаючи з Heathrow в Домодєдово. Її пропозиція найбільш масштабно - два щоденних рейси на Airbus A330 в трикласній компоновці загальною місткістю 266 пасажирів, у тому числі 33 у бізнес-класі, 48 в преміальному економклассе і 185 в звичайному економі. Формальним недоліком заявки є відсутність узгодження слотів в Heathrow на момент подачі, причому 14 років тому саме цей аспект став для компанії каменем спотикання в аналогічному спорі з bmi.
У 1998 році Virgin Atlantic вже претендувала на польоти в Москву, пропонуючи використовувати Airbus A320 або Airbus A340. Компанія навіть домоглася цього призначення, переконавши комісію, що її бізнес-клас стане новинкою для цього маршруту і що співпраця з "Трансаеро" дозволить краще організувати перевезення. Однак bmi подала апеляцію і виграла її, довівши, що запропоноване нею час вильоту з Heathrow буде набагато зручніше для пасажирів і дасть можливість забезпечити стикування в Лондоні. Тоді мова йшла всього про чотири рейсах на тиждень. Згодом у міру коректування міжурядової угоди квота bmi зросла до 14 рейсів на тиждень, за які і йде зараз суперечка.
Засідання для вирішення питання по московській лінії призначені на 1-2 жовтня, коли претенденти зможуть викласти свої доводи комісії британських авіавлади. Переможець конкурсу отримає право відкрити рейси в Москву з 1 січня 2013 року.