Постраждалим клієнтам Ланта-тур вояж не вистачає документів
Близько половини всіх клієнтів туроператора "Ланта-тур вояж", які звернулися за компенсацією в "Ингосстрах" (близько 200 чоловік), не мають підтвердження, що саме вони сплатили тур. Як повідомляє соб. кор. Travel. ru, про це заявив на сьогоднішній прес-конференції про стратегію захисту російських туристів голова Союзу споживачів РФ Петро Шелищ.
За його словами, факт оплати туру встановити неможливо: "Гроші йшли, швидше за все, через чорну касу". Крім того, турагентства перераховували туроператору гроші банківським переказом або готівкою з кур'єром, а кур'єри, як правило, вносили їх від свого імені. Таким чином, підтвердити факт наявності договірних відносин туриста і туроператора неможливо.
"Зазвичай при подібній схемі роботи проблем не виникає, але у форс-мажорній ситуації з'явилася плутанина. Таким туристам слід зберегти будь-які документи, які можуть підтвердити факт передачі грошей турфірмі. Якщо таких документів немає - то подавати судовий позов до турфірмі", - сказав Шелищ.
Голова Союзу споживачів РФ також відзначив, що якщо "Ланта-тур вояж" відновить діяльність, то її клієнти зможуть подати на туроператора в суд для відшкодування моральної шкоди. Однак для подібного позову потрібні підстави: наприклад, "серцевий напад від хамської поведінки персоналу готелю". Однак з цими позовами Шелищ рекомендує почекати до повного прояснення ситуації, а поки - отримати гроші від страховика.
Голова правління Міжнародної конфедерації товариств споживачів Дмитро Янін заявив, що гроші постраждалим клієнтам "Ланта-тур вояж" будуть виплачені страховиком через 30 календарних днів. Перші заяви надійшли в понеділок, 30 січня, значить, перші виплати розпочнуться 29 лютого. Тим, хто поки не відлетів і чиї вильоти заплановані на лютий і березень, Янін радить почекати і не робити ніяких дій. Оскільки банк ВТБ пообіцяв туроператору кредит, компанія може відновити роботу і виконати свої зобов'язання в повному обсязі, вважає Дмитро Янін.